☙ Norsk Nettbutikk ❦ Trygg Betaling ❦ Rask Levering ❧

Kjøpsbetingelser


Den korte varianten:

Tusen takk for at du kjøper produkter av oss og holder drømmen i live! Vi sender ut så raskt vi bare klarer. Det skal være trygt og enkelt å handle hos oss, og har du spørsmål, feedback eller ønsker, nøl ikke med å ta kontakt!

Den noget lengre varianten:

Personvern

Vi er opptatt av ditt personvern. For å gå til vår dedikerte side om personvern, klikk her.


Bestilling
Ved bestilling har du som kunde automatisk godkjent våre betingelser. Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer MVA. Porto kommer i tillegg på alle bestillinger med verdi under fastsatt nivå for gratis levering. Ved bestilling av varer hos vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss som inneholder ordrenummer og totalsum. Det er viktig at du ved bestilling legger inn korrekt e-postadresse slik at du kan motta ordrebekreftelsen. En bestilling/ordre er gyldig og bindende når ordrebekreftelse er mottatt på e-post. Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling.

Levering
Etter at du har mottatt en automatisk ordrebekreftelse på e-post fra oss, vil vi kontrollere ordren. Vi sender bestillinger så raskt vi kan, og senest innen tre virkedager etter at vi har mottatt ordren. Vanligvis er pakken allerede på vei dagen etter bestilling. Det kan forekomme noe avvik på 1-5 virkedager i ferie/høytid. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenestene på siden.

Betaling
Alle betalinger i nettbutikk foregår like sikkert som om du betaler i butikk! Alle opplysninger om betaling vil bli kryptert. Det betyr at ingen kan lese sensitiv informasjon som kredittkortnummere når informasjonen blir sendt over internettet. Se vår personvernsside for mer informasjon.

Referansenummer for betaling vil være tilgjengelig i utsendt ordrebekreftelse på e-post. Vi lagrer aldri betalingsinformasjon hos oss, men bruker ledende firmaer som Paypal og Stripe til betalingstransaksjonene. Du kan også betale med Paypal uten å ha egen Paypal-konto!

Frakt
Varene sendes som «pakke i postkassen» eller som servicepakke, avhengig av størrelsen på bestillingen/varen. Varene sendes samlet. Ved pakker som ikke blir hentet blir du som kunde belastet ekstrakostnadene dette påfører oss.

Fremsendingstiden varierer noe ettersom hvor varene skal sendes til i landet. Normal fremsendingstid for Posten er 1-3 dager, men for enkelte strekninger fremsendingstiden 4-5 dager, alt ettersom hvor i landet pakken skal.

På sendinger til Svalbard vil det tilkommer et pristillegg uansett ordrestørrelse på ca 200,- fra Posten dersom pakken må sendes som servicepakke, ved brevsending tilkommer det ingen pristillegg. På kjøp til Svalbard trekkes mva automatisk av, pass på å velge "Svalbard" som land i nedtrekksmenyen.

Angrerett
I henhold til lov om angrerett har du som kjøper full rett til å heve kjøpet og returnere varen(e) i 14 dager uten å oppgi noen som helst slags årsak. Vårt mål er alltid å ordne opp, så hvis det er noe du er misfornøyd med eller angrer på – ta kontakt!

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten skal skriftlig melding av bevismessige hensyn sendes oss innen fristens utløp. Frakt og andre returkostnader ved benyttelse av angreretten må kjøper selv stå for. Angrerettskjema følger alle bestillinger, og det er ønskelig at dette benyttes. Vi setter stor pris på om du leverer tilbake varer i originalemballasjen.

Varen(e) må returneres ubrukt og forseglet (kosmetikk). Returpakker sendt i oppkrav tas ikke imot. Vi utbetaler returbeløp så fort varen er mottatt og vi har sjekket at den ikke har noen bruksmerker. Ønsker kjøper å avbestille ordren sin må dette skje før varen er sendt, hvis ikke må kjøper betale frakt og retur selv. Ved avbestilling send oss en e-post til post@lurvlocks.no.

 

Unntak

Det er ikke angrerett på kosmetiske produkter der forseglingen er brutt.

"Det er ikke angrerett på forseglede varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering." (Jf. Angrerettloven § 22).

"For å kunne ta stilling til om angreretten skal benyttes, gis forbrukeren en rett til å undersøke eller teste varen uten at angreretten går tapt, og uten at det får betydning for det økonomiske oppgjøret mellom partene hvis angreretten benyttes. Retten til å undersøke og prøve varen er imidlertid begrenset. Forbrukeren kan kun foreta de undersøkelser som er nødvendige for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Retten til å undersøke varen kan sammenlignes med den undersøkelsen man kan foreta hvis man kjøper varer i en butikk. Dersom undersøkelsen eller testen av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan forbrukeren bli forpliktet til å betale kompensasjon for redusert verdi på varen som skyldes forbrukerens undersøkelser." (Forbrukerrådets veileder til lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).


Reklamasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å sende oss en e-post.

Skader under frakt
Skulle det være synlige brudd eller feil ved emballasjen er det viktig å ta med de skadede varen(e) i original emballasje for kontroll på postkontoret/post i butikk. Det MÅ fylles ut et skjema, som du får på posten. for at vi skal kunne få erstattet varen(e). Send oss en e-post med opplysninger om skaden, vedlagt ordrenummer og foto av skaden. Er det en fraktskade så sender vi deg eventuelt en ny vare(r) kostnadsfritt eller pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for deg og for oss! I lovverket står det at det må gjøres "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke det til at innen 5 virkedager fra pakken er mottatt er innenfor regelverket når det gjelder skader under frakt.